poniedziałek, 7 września 2015

Uwaga na SMS z pomocą. Koszt 200 zł miesięcznie

Mieszkanka Żagania padła ofiarą przebiegłego oszustwa i w dobrej wierze odesłała niewinnego SMS-a kobiecie o imieniu Anna.

,, Dostałam uprzejmego SMS-a, w którym kobieta poinformowała mnie, że jej dziecko pomyliło się i wpisało błędny numer telefonu przy jakiejś rejestracji internetowej. Dziecko podało mój numer. Wiem, jak to jest z różnymi rejestracjami. Często trzeba podać kontakt telefoniczny do siebie. Nie widziałam więc problemu i odesłałam SMS-a potrzebnego, aby dokończyć rejestrację. Tym bardziej, że numer nie wydawał mi się podejrzany. I wtedy zaczęła się gehenna"   

Kiedy przyszedł rachunek, przeżyła szok. Okazało się, że na koncie ma uruchomiono usługę konto premium za 200 zł miesięcznie. W punkcie obsługi klienta usługę zablokowano, ale rachunek kazano zapłacić. Klientka postanowiła skierować sprawę do sądu z powództwa o wyłudzenie. Źródło: mojagazeta, prawokonsumenta.pl











5 komentarzy:

  1. Ładnie. Teraz oszuści wyłudzają pieniądze na wszelkie możliwe sposoby. O tym jednak, czytam po raz pierwszy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam wcześniej o tym sposobie nabijania ludzi w butelkę. Trzeba się pilnować na każdym kroku.

    OdpowiedzUsuń
  3. Takich wyłudzeń za pomocą komórki jest coraz więcej. Najlepiej to wszystkie takie usługi premium poblokować. Oczywiście ostrożności nigdy za wiele.

    OdpowiedzUsuń
  4. Obecnie trzeba uważać na wszystko nawet można zawrzeć niekorzystną umowę z operatorem sieci komórkowej jeżeli podczas rozmowy telefonicznej damy się podpuścić. Ze wszystkie da się później wycofać w przeciągu około 2 tygodni, ale wiąże się to ze stresem i zmarnowaniem czasu.

    OdpowiedzUsuń