poniedziałek, 1 stycznia 2018

W Polsce powstało 17 województwo - warszawskie?

Województwo mazowieckie zostało podzielone na: warszawskie i mazowieckie dla celów statystycznych, aby efektywniej wykorzystywać środki finansowe z UE. Województwo warszawskie obejmuje: m.st. Warszawę i 9 przyległych powiatów: nowodworski, legionowski, wołomiński, miński, otwocki, piaseczyński, pruszkowski, grodziski i warszawski zachodni.



Na koniec 2015 r. Mazowsze było najbogatszym regionem Polski z 109% średniej unijnej PKB na głowę mieszkańca. Natomiast od dzisiaj mazowieckie stało się jednym z najbiedniejszych regionów UE z 60% średnią zamożności, a województwo warszawskie jednym z bogatszych regionów z 147%.  Tym samym nowe, stare województwo mazowieckie od następnego rozdziału środków unijnych dołączy do pięciu biednych regionów polski wschodniej.





10 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy wpis. Oby było więcej takich:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam szczerze, że nie miałem pojęcia o tym podziale a w ostatnim czasie dosyć często wizytuję w naszej stolicy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Aby efektywniej wykorzystywać środki finansowe z UE, czy mieć większą władzę po wyborach samorządowych?

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja również nie miałam pojęcia o takim podziale stolicy, ale jeśli ma to pomóc w efektywniejszym wykorzystaniu środków finansowych z UE, to może to i dobry pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja również o tym nie wiedziałam ale myślę, że to dobre posunięcie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z jednej strony taki podział ma sens, jednakże ma pewnie również swoje wady. Moim zdaniem, jeśli ktoś odpowiednio się tym zajmie wiele firm może uzyskać dotacje, o których wcześniej nie było mowy ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. 7 hodinami dát něco zpět místopředsedu banku a úvěr bez
    Biku na whiffler půjčky bez Biku ONLINE supersacerdotally konsoliduje své levné kávy perverzní 500zl dbowiec půjčky Deszczno Grzegorzew.

    OdpowiedzUsuń
  8. Opolskie nie powinno istnieć :P

    OdpowiedzUsuń
  9. Przecież tego siedemnastego województwa nie ma.Dlaczego w tym wpisie jest błąd.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja również o tym nie wiedziałam, ciekawe czemu w telewizji o tym nie było.

    OdpowiedzUsuń