Pacjenci, którzy mają utrudniony dostęp do dokumentacji medycznej w
związku z sytuacją, gdzie świadczeniodawcy POZ mają zamknięty gabinet,
powinni jak najszybciej skontaktować się z Biurem Rzecznika Praw
Pacjenta dzwoniąc pod numer bezpłatnej ogólnopolskiej infolinii 800 190
590.
Dodatkowo uruchomione zostały również numery awaryjne (płatne według stawek operatora): 22 532 82 97 oraz 22 532 82 98.
Informacje te są niezbędne, aby Rzecznik Praw Pacjenta mógł wszcząć postępowanie wyjaśniające oraz ewentualnie wykorzystać inne narzędzia przewidziane w ustawie o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Rzecznik Przypomina, że zgodnie z ww. ustawą, podmioty lecznicze zobowiązane są udostępnić dokumentację medyczną m.in.:
Rzecznik Praw Pacjenta, w zależności od uzyskanych informacji, będzie wszczynał postępowania wyjaśniające w sprawach indywidualnych na wniosek strony lub z urzędu. Rzecznik może również wydać postanowienie o wszczęciu postępowania w sprawie stosowania praktyk naruszających zbiorowe prawa pacjentów. Jeżeli świadczeniodawcy nie przekażą w określonym terminie informacji, o które Rzecznik będzie wnioskował, na świadczeniodawcę może zostać nałożona kara pieniężna do 50 tys. zł. Natomiast jeśli świadczeniodawca nie odstąpi od bezprawnych praktyk pomimo wydania przez Rzecznika decyzji o uznaniu działań za naruszające zbiorowe prawa pacjentów - Rzecznik w takim przypadku może nałożyć na świadczeniodawcę karę pieniężną do wysokości 500 tys. zł.
Rzecznik
Praw Pacjenta informuje, że w dniach w dniach 3 oraz 4 stycznia 2015 r.
(sobota i niedziela) specjalnie dla pacjentów dodatkowo została uruchomiona bezpłatna ogólnopolska infolinia Biura Rzecznika Praw Pacjenta.
Pacjenci mogą dzwonić pod numer 800 190 590 w godzinach 9:00-21:00.
Informacje te są niezbędne, aby Rzecznik Praw Pacjenta mógł wszcząć postępowanie wyjaśniające oraz ewentualnie wykorzystać inne narzędzia przewidziane w ustawie o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Rzecznik Przypomina, że zgodnie z ww. ustawą, podmioty lecznicze zobowiązane są udostępnić dokumentację medyczną m.in.:
- poprzez sporządzenie jej wyciągów, odpisów lub kopii;
- poprzez wydanie oryginału za pokwitowaniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu.
Rzecznik Praw Pacjenta, w zależności od uzyskanych informacji, będzie wszczynał postępowania wyjaśniające w sprawach indywidualnych na wniosek strony lub z urzędu. Rzecznik może również wydać postanowienie o wszczęciu postępowania w sprawie stosowania praktyk naruszających zbiorowe prawa pacjentów. Jeżeli świadczeniodawcy nie przekażą w określonym terminie informacji, o które Rzecznik będzie wnioskował, na świadczeniodawcę może zostać nałożona kara pieniężna do 50 tys. zł. Natomiast jeśli świadczeniodawca nie odstąpi od bezprawnych praktyk pomimo wydania przez Rzecznika decyzji o uznaniu działań za naruszające zbiorowe prawa pacjentów - Rzecznik w takim przypadku może nałożyć na świadczeniodawcę karę pieniężną do wysokości 500 tys. zł.
Liczba sygnałów, jakie wpłynęły do Biura Rzecznika Praw
Pacjenta - dotyczących ograniczeń w dostępie do świadczeń zdrowotnych
w związku z protestem lekarzy POZ i niezawieraniem umów o świadczenia
opieki zdrowotnej.
| Województwo |
Dzień
|
2 stycznia (9.00-21.00)
|
|
| dolnośląskie |
28
|
| lubelskie |
16
|
| lubuskie |
44
|
| łódzkie |
4
|
| małopolskie |
7
|
| mazowieckie |
18
|
| opolskie |
23
|
| podkarpackie |
13
|
| podlaskie |
15
|
| pomorskie |
8
|
| śląskie |
20
|
| warmińsko-mazurskie |
21
|
| Zgłoszeń łącznie |
217
|

Brak komentarzy:
Prześlij komentarz