Niedawno otrzymałem e-mail z Poczty Polskiej o nieodebranej przesyłce i naliczeniu opłat za jej przechowywanie. Okazało się, że Poczta Polska nie wysyła takich wiadomości do swoich klientów i nie wolno naciskać na link w treści wiadomości. Ponadto instytucja nie pobiera opłat za przechowywanie przesyłki i nie żąda adresu e-mail. To tak samo jak z fałszywymi smsami premium informującymi o wygranej, chociaż nie brało się udziału w żadnej loterii.
Do Klientów Poczty Polskiej i innych dużych firm, docierają
fałszywe wiadomości mailowe, których nadawca podszywa się pod Pocztę
Polską S.A. W tych wiadomościach znajdują się często linki do stron
internetowych, fałszywe informacje o nieodebranej przesyłce, a nawet
polecenie zapłaty za przechowanie przesyłki.
Zalecamy nie
otwierać podejrzanych wiadomości, a przede wszystkim prosimy ignorować
załączniki i odnośniki, gdyż mogą one zawierać szkodliwe oprogramowanie.
Przypominamy, że Poczta Polska nie pobiera opłat z tytułu przechowania
przesyłki oraz że nigdy nie przesyła dokumentów spakowanych w pliki ZIP.
Jeśli
mają Państwo wątpliwości czy otrzymana wiadomość jest szkodliwa, to
prosimy zwrócić szczególną uwagę na jej treść – takie maile zwykle są
niepoprawne gramatycznie, zawierają błędy ortograficzne i stylistyczne –
a także na załączniki, które są zapakowane w plik ZIP. Źródło : http://www.poczta-polska.pl/uwaga-na-kolejne-falszywe-e-maile-w-ktorych-hakerzy-podszywaja-sie-pod-poczte-polska/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz