środa, 29 października 2014

Polskie Pendolino = Nybylandia? -25 st. C pociąg stoi i brak wahadełka z wł. pendolo

Pendolino (z włoskiego „wahadełko”) – rodzina włoskich elektrycznych zespołów trakcyjnych wysokich prędkości, o prędkościach maksymalnych od 200 do 250 km/h, w większości przypadków posiadających wychylne nadwozie. Nie ma wahadełka - nie ma Pendolino. Może być co najwyżej Nibypendolino, tak jak Nibylandia z powieści dla dzieci ,,Piotruś Pan". Ponadto polskie Pendolino posiada ograniczenia w ekspolatacji w niskich temperaturach, tzn. będzie -25 stopni C - będzie przymusowy postój. Intercity w maju 2014r. akonto zapłaciło 1,3 mld zł za nieodebrane Pendolino ED250.

Kuriozum:
Pociągi sprzedawane przez nas ( ALSTOM) do Rosji i Finlandii są dostosowane do temperatur do minus 40 st. C - zapewnia Nicolas Halamek z Alstom, szef projektu Pendolino w Polsce. - To wymaga jednak zabezpieczeń elektroniki pokładowej, które podnoszą koszty produkcji nawet o 20–30 proc. W Polsce raczej nie ma tak srogich zim ? jak w Rosji i Finlandii, w związku z tym rezygnacja z tego typu rozwiązań jest uzasadniona - twierdzi. Żródło: pch24.pl


30 maja 2011 PKP Intercity podpisała z firmą Alstom Transport kontrakt o wartości 665 milionów euro (400 mln euro za zakup i 265 mln euro za 17 -letnią eksploatację razem 2,64 mld zł - dofinansowanie z UE 74 mln euro) na dostawę 20 7-członowych pociągów Pendolino ED250 bez mechanizmu przechyłu nadwozia oraz budowę zaplecza technicznego w Warszawie. 

W Szwajcarii składy Pendolino ETR470 z wychylnym pudłem  nie są użytkowane i mają być sprzedane. 
W listopadzie 2005 Pendolino zostało dopuszczone do ruchu w Czechach, w drugiej połowie 2006 roku w Austrii i na Słowacji, a pod koniec 2006 roku również w Niemczech.
Pod koniec grudnia 2005 rozpoczęto planową eksploatację na trasie Praha-Holešovice – Ostrava. Podczas pierwszego pół roku eksploatacji dochodziło do licznych usterek i Pendolino były zastępowana przez klasyczne składy złożone z lokomotywy i wagonów.
W grudniu 2006 rozpoczęto obsługę tras międzynarodowych składami Pendolino. Pociągi obsługiwały trasy z Pragi do Bratysławy, Wiednia i Żyliny. Wszystkie te połączenie były epizodyczne i ostatecznie z nich wszystkich zrezygnowano, koncentrując się na trasie Praga – Ostrawa. Źródło: wikipedia
fot. Eksploatacja Pendolino Wikipedia

3 komentarze:

  1. Do sytuacji z pendolino pasuje sławny cytat " ch..., d... i kamieni kupa" ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oczywiście, że nie ma tak srogich zim. Średnie NAJNIŻSZE temperatury w styczniu w Warszawie wynoszą -4,8 stopni. Historyczne REKORDY zimna przekraczają -25 stopni. Każdy nowy pociąg w Polsce jest dostosowany do -25 stopni.

    OdpowiedzUsuń
  3. Outstanding post however I was wondering if you could write a litte more on this topic?

    I'd be very thankful if you could elaborate a little bit
    more. Thank you!

    OdpowiedzUsuń