Zgodnie
z przyjętym harmonogramem zakończone zostało wiercenie kolejnego
pionowego otworu poszukiwawczo-badawczego Stoczek-OU1 na koncesji
należącej do ORLEN Upstream. Odwiert osiągnął głębokość 3140 metrów.
Stoczek-OU1 to już dziewiąty odwiert Koncernu wykonany w poszukiwaniu niekonwencjonalnych złóż węglowodorów. Zlokalizowany jest on na terenie koncesji „Wodynie-Łuków”, znajdującej się na granicy województw lubelskiego i mazowieckiego. „Po wykonaniu otworu Stoczek-OU1 możemy stwierdzić, że nasze zainteresowanie nagromadzeniami węglowodorów w obrębie Basenu Podlaskiego jest uzasadnione. Parametry otworu i wstępne wnioski pozwalają na planowanie dalszych prac w tej lokalizacji.” – powiedział Wiesław Prugar, Prezes Zarządu ORLEN Upstream.
Wiercenie otworu Stoczek-OU1 przy pomocy urządzenia Bentec 450T trwało miesiąc. W końcowej fazie wiercenia, z dolnej części otworu pobrano około 200 m rdzenia skalnego do laboratoryjnej analizy. Od połowy grudnia trwały prace związane z rurowaniem i cementowaniem ścian otworu, a także wykonywany był obszerny pakiet badań geofizycznych, które posłużą w przyszłości m.in. do zaprojektowania otworu horyzontalnego, a następnie zabiegu szczelinowania hydraulicznego. Źródło: ORLEN
Stoczek-OU1 to już dziewiąty odwiert Koncernu wykonany w poszukiwaniu niekonwencjonalnych złóż węglowodorów. Zlokalizowany jest on na terenie koncesji „Wodynie-Łuków”, znajdującej się na granicy województw lubelskiego i mazowieckiego. „Po wykonaniu otworu Stoczek-OU1 możemy stwierdzić, że nasze zainteresowanie nagromadzeniami węglowodorów w obrębie Basenu Podlaskiego jest uzasadnione. Parametry otworu i wstępne wnioski pozwalają na planowanie dalszych prac w tej lokalizacji.” – powiedział Wiesław Prugar, Prezes Zarządu ORLEN Upstream.
Wiercenie otworu Stoczek-OU1 przy pomocy urządzenia Bentec 450T trwało miesiąc. W końcowej fazie wiercenia, z dolnej części otworu pobrano około 200 m rdzenia skalnego do laboratoryjnej analizy. Od połowy grudnia trwały prace związane z rurowaniem i cementowaniem ścian otworu, a także wykonywany był obszerny pakiet badań geofizycznych, które posłużą w przyszłości m.in. do zaprojektowania otworu horyzontalnego, a następnie zabiegu szczelinowania hydraulicznego. Źródło: ORLEN
zupełnie sie na tym nie znam...
OdpowiedzUsuń