niedziela, 16 sierpnia 2015

H225M – ogromna wszechstronność dla polskich sił zbrojnych i tysiące nowych miejsc pracy

Eurocopter EC725 Super Cougar (bądź H225M Caracal) – śmigłowiec, będący rozwinięciem konstrukcji Eurocopter AS532 Cougar. Oblatany 27 listopada 2000, a produkowany od lutego 2005 roku.
  • Prędkość maksymalna: 324 km/h
  • Zasięg: 857 km
  • Ciężar: 5 330 kg
  • Prędkość przelotowa: 285 km/h
  • Pierwszy lot: 27 listopada 2000 r., produkcja: od lutego 2005 r.
  • Pułap: 6095 m. -dla porównania pułap przeciwlotniczego zestawu rakietowego GROM wynosi do 3500 m,
  • liczba miejsc do 28 osób.
 fot.  Airbus Helicopters H225M ( EC 725)
Uzbrojenie:
  • 2 karabiny maszynowe FN MAG zamieszczone po obu stronach śmigłowca
  • 2 wyrzutnie pocisków rakietowych 68 mm
  • 2 działka GIAT 20 mm
  • system ostrzegający o opromieniowaniu wiązką radarową EWR-99 FRUIT RWR
  • wyrzutnia flar/dipoli Alkan ELIPS. 
Śmigłowce mogą być wyposażone m.in. w sondę do tankowania w locie, awaryjne pływaki, głowicę optoelektroniczną. Z tyłu kadłuba znajduje się miniaturowa rampa załadunkowa. Wikipedia
 

    fot.  Airbus Helicopters H225M ( EC 725)


EC725 jest używany przez francuskie siły powietrzne w operacjach poszukiwawczo-ratowniczych na polu walki oraz w operacjach specjalnych. Jest doskonale przystosowany do tego rodzaju misji - dzięki świetnemu wyposażeniu, znakomitemu pokładowemu autopilotowi oraz systemowi wczesnego ostrzegania, co pozwala nam znacznie przekraczać linie nieprzyjaciela i wykonywać skomplikowane misje wojenne. Od 2006 roku zrealizowaliśmy misje w Libanie, Afganistanie, Czadzie, Libii i Mali.

W Warszawie (PZL Warszawa Okęcie), Airbus Defence and Space produkuje samolot szkolenia podstawowego PZL 130 „Orlik” oraz komponenty, podzespoły i struktury wielozadaniowego samolotów C295, CN235 i A400M oraz Airbus A320 i A330. W warszawskich zakładach ulokowane jest ponadto centrum serwisowe, zajmujące się m.in. obsługą samolotów C295, a także biuro projektowe.

Dodatkowo w Mielcu firma dysponuje flotą 49 samolotów realizujących różnorodne zadania – m.in. nadzoru, pomocy humanitarnej, przeciwpożarowe i gaśnicze czy szkoleniowe. Wydział Usług Lotniczych Mielec zajmuje się ponadto szkoleniem pilotów i personelu lotniczego, obsługą techniczną i remontami, a także sprzedażą samolotów i części.

Airbus Defence and Space, poprzez joint venture z Centrum Badań Kosmicznych Polskiej Akademii Nauk, działa także w obszarze badawczo – rozwojowym w segmencie technologii satelitarnych i kosmicznych. Astri Polska jest pierwszą firmą w Polsce oferującą zintegrowane aplikacje satelitarne łączące technologie lokalizacyjne, obserwacyjne i telekomunikacyjne. Źródło: airbusgroup

2 komentarze: