Na realizację ujętych w Programie nowych zadań drogowych w latach 2014-2025 trafi 107 mld zł.
Zgodnie z projektem Programu powstanie 3900 km nowych dróg oraz dokończenie istniejących:
- autostrady A1, A2, A18
- trasy szybkiego ruchu: S3, S6, S10, S11, S8, S61, S7, S17, S19, S12, S1, S5, S2, S51, S14, S74
- Inowrocławia
- Bełchatowa
- Góry Kalwarii
- Kłodzka
- Kościerzyny
- Wałcza
- Kołbieli
- Ujścia i Piły
- Kępna
- Poręby i Zawiercia
- Iłży
- Dąbrowy Tarnowskiej
- Ostrowca Świętokrzyskiego
- Kędzierzyna Koźle
- Myśliny
- Nowego Sącza i Chełmca
- m.Kostrzyna nad Odrą
- Wałbrzycha ( odcinek pozamiejski)
- Łochowa
- Chełma
- Głogowa
- Tarnowskich Gór
- Łańcuta
- Sępólna Krajeńskiego i Kamienia Krajeńskiego
- Starogardu Gdańskiego
- Ostrołęki
- Przecławia i Warzymic
- Krosna Odrzańskiego
- Strzelec Krajeńskich
- Wąchocka
Przewidywany jest także alternatywny (pozabudżetowy) sposób finansowania inwestycji drogowych. Planowane jest powołanie drogowych spółek specjalnego przeznaczenia, które będą miały za zadanie pozyskiwanie środków finansowych na zasadach rynkowych. Ten mechanizm jest planowany do zastosowania dla budowy A1 Tuszyn – Częstochowa, A18 Olszyna - Golnice oraz odcinka A2 Mińsk Mazowiecki – Siedlce. Źródło: www.mir.gov.pl
A trasę 22 Berlin - Królewiec dalej skutecznie blokuje GDAŃSK. Nie wiecie dlaczego? Pomyślcie a dojdziecie dlaczego.
OdpowiedzUsuń