piątek, 18 stycznia 2013

Czy o LOT w 2014r. w czasie przeszłym?

Obecna sytuacja wskazuje na to, że w 2014r. o LOT będziemy mówić nie w czasie teraźniejszym, ale przeszłym.

Powody:
- brak opłacalności ze względu na notowania ropy brent powyżej 100 dolarów za baryłkę ( baryłka to 159 litrów), przeliczając to na litr benzyny w Polsce, bez podatków, kosztów i marży rafineryjnej powinno być na stacjach benzynowych 2,15 zł/litr - a jest 5,40 zł/litr; obecne notowania na dzień 18.01.2013r. ropa brent 111 dolarów za baryłkę, dolar 3,08zł;
- zadłużenie LOT na około 1 miliard złotych, a może więcej-w sumie to nikt nie wie;
- brak floty samolotów na loty długodystansowe, Dreamliner - wstrzymana eksploatacja, a w użytku tylko trzy sztuki Boeing 767 ( w tym rok kończy się wypożyczenie);
- brak przejrzystości, dobrych menadżerów oraz wpływ polityczny;
- praktycznie wszystkie aktywa LOT-u, które miały jako kolwiek wartość zostały sprzedane, ostatnio PETROLOT dla ORLEN.

Co zrobić? Może:
- przeprowadzić restrukturyzację drugiego państwowego przewoźnika EUROLOT SA i wprowadzić na giełdę celem przejrzystości spółki;
- jak naprawią Dreamlinery, to przejąć je od bankrutującego LOT-u, ponieważ iż tak musimy wziąść, bo rząd Polski dał gwarancje finansowe.



3 komentarze:

  1. czyli mozna cos zrobic, jednak nigdy nie wiadomo co zrobią..

    OdpowiedzUsuń
  2. Ehhh.. i co nastepna duża polska firma padnie. Nie długo w Polsce będa sami zagraniczni inwestorzy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cienko to widzę, zastanawiam się jak to jeszcze działa. Nie wiem, czy państwo dokłada do LOTU... jeśli tak, to wolałabym, żeby moje podatki trafiały w inne miejsce.

    OdpowiedzUsuń